Довбня Вікторія Володимирівна

Практичний психолог

e-mail: victoriadovbna@gmail.com

Тел. (04658) 36519

Адреса: вул. Шевченка, 54, с. Блистова

Новгород-Сіверський район, 

Чернігівська область, 16071

 

                          ГРАФІК РОБОТИ

 

Дні тижня

Інтервали робочого часу

Понеділок

12.00 – 14.00

Вівторок

12.00 – 14.00

Середа

12.00 – 14.00

Четвер

12.00 – 14.00

П’ятниця

11.00 – 13.00

 

Проблема над якою працюю:

"Створення соціально-психологічних умов

для успішного навчання"

      Психологічна служба закладу освіти діє згідно наказу Міністерства освіти і науки України №27 від 03 травня 1999 року «Про затвердження Положення про психологічну службу системи освіти України», керується в своїй роботі Положенням про психологічну службу.

      Головна мета роботи психологічної служби є діяльність, направлена на збереження психологічного, фізичного здоров'я, створення умов для особистого розвитку і життєвого самовизначення вихованців.  

      Основні завдання психологічної служби:

- сприяти повноцінному й інтелектуальному розвитку учнів та студентів; 
- забезпечити індивідуальний підхід до кожного учня, студента на основі його психолого-педагогічного вивчення; 
- допомагати учням, студентам в життєвому самовизначенні, виборів шляхів самореалізації та професійному розвитку.

      Напрями роботи соціально-психологічної служби:

- консультативно-методична допомога з питань навчання і виховання дітей; 
- просвітницько-пропагандистська робота з підвищення психологічної культури в навчальнму закладі та сім'ї; 
- превентивне виховання, метою якого є формування в учнів орієнтації на здоровий спосіб життя, профілактика алкоголізму, СНІДу.

Національна "гаряча лінія" по запобіганню торгівлі людьми -

0-800-5002250

Національна "гаряча лінія" з питань насильства та захисту прав дітей - 0-800-5003350

До Європейського дня захисту дітей від сексуальної експлуатації та сексуального насильства в школі були проведені такі заходи:

Бесіди: « Проблема сексуального рабства серед підлітків» - 9,11 класи, «Право дитини на захист від усіх форм сексуальної експлуатації» - 5 клас, «Як уникнути сексуального рабства» - 10 клас, «Ми – проти насильства» - 7 клас, « Ні насильству на землі» - 3 клас, «Знати, щоб попередити або що необхідно знати про сексуальне рабство серед дітей» - 8 клас, «Твої права безпеки» - 8-11 класи.

- Тренінг «Умій сказати НІ!»  - 8-11 класи.

Агресивна дитина. Психологічні поради вчителю!

Агресивна дитина.

Психологічні поради вчителю!

Здається, все добре зрозуміло, але як цього досягти вчителю? Пропоную вам принципи спілкування з агресивними дітьми:

§  Пам’ятайте, що заборони, підвищення голосу –  неефективні способи!

§  Дайте можливість таким дітям своєчасно зняти напруження за допомогою фізкультурних хвилинок, читання вголос.

§  Контролюйте свій  гнів, не надаючи йому форми погроз та звинувачень.

§  Важливо, щоб дитина зрозуміла, що вона потрібна в класі, що її цінують та приймають. А для цього вам необхідно перевести активність у корисне русло.

§  Таким учням слід частіше надавати можливість працювати в групах, де успіх залежить від колективної роботи, вміння спілкуватися, домовлятися.

§  Один із корисних способів змінити поведінку дитини – це "піймати" її на хорошому вчинку.   Кожен раз, коли дитина стримує себе і не починає бійки, просто скажіть, що вона стала сильнішою. Зробіть добре відношення звичкою.

§  Введіть штрафні санкції. Це можуть бути додаткові домашні завдання, наприклад. Головне, щоб учень знав про можливі наслідки своєї поведінки.

Допоможуть класні години, де  піде мова про почуття, емоції та методи їх контролювання. Головне, щоб під час таких уроків було менше монологів, але ні в якому разі не акцентуйте увагу класу на проблемних дітях.

Поради з підвищення самоповаги

Пам’ятай про свої добрі (позитивні) якості, замість того, щоб запам’ятовувати погані.

  • У всьому, що ти робиш, намагайся віднайти добре.
  • Постійно згадуй свої успіхи.
  • Пробачай собі помилки. Ти можеш ставитися до них суворо, але все ж ти їх припускаєшся. Визнай свою помилку і адекватно компенсуй втрати. Не перекладай провину на інших - це ознака безсилля, слабкості. Так само не перегни палку, звинувачуючи в усьому себе.
  • Дій так, ніби ти найкращий, легкий у спілкуванні, надзвичайно розумний, гідний любові та інших радощів життя, і ти будеш таким.
  • Шукай і приймай допомогу, підтримку і пораду, коли в цьому є потреба.
  • Люби себе і свою зовнішність. Пам’ятай: той, хто любить себе, виглядає краще, має прекрасне здоров’я і добре ставиться до інших.
  • Відмовся від переконання, що ти – “ безнадійний випадок”, “ невдаха”, якого “ ніхто не любить”. Коли ж ти так думаєш, то це може справді статися, оскільки ти сам переконуєш у цьому навколишніх.
  • Учися слухати без оцінок і порівнянь, оскільки це може стати перешкодою у взаємостосунках.
  • Умій сказати “ні”. Інколи ти швидко погоджуєшся зробити те, про що тебе прохають, остерігаючись осуду чи гніву з боку інших людей, аби вони оцінювали тебе позитивно.
  • Відмовляйся від розмов, бажання помститися, скарг, від зайвих устремлінь, які підривають твою цілісність і особисту силу.
  • Пам’ятай, що ти – недосконалий – і це цілком нормально. Ти – людина, яка може помилятися і виправляти свої помилки.
  • Визнай себе таким, яким ти є – унікальним та оригінальним.

Живи теперішнім, і ти матимеш задоволення від життя!

ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

1.Вранці піднімайте дитину з усмішкою та лагідним словом.

2. Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.

3. Відправляючи дитину до школи, побажайте їй успіхів.

4. Забудьте фразу: « Що ти сьогодні отримав?». Зустрічайте дитину спокійно, не сипте на неї тисячу запитань, дайте їй розслабитись.

5. Якщо дитина замкнулася, щось її турбує, не наполягайте на поясненні її стану, хай заспокоїться, тоді все сама розкаже.

6. Зауваження вчителя вислуховуйте не в присутності дитини. Вислухавши не влаштовуйте сварку. Говоріть із дитиною спокійно.

7. Після школи дитина повинна 2-3 години відпочити. Найоптимальніший час для виконання завдань з 15 до 17 години.

8. Робіть перерви у виконанні завдань через кожні 20 хв. на 10-15 хв.

9. Під час виконання завдань не стійте над дитиною, дайте їй попрацювати самостійно. А коли буде потрібна ваша допомога, то без крику, вживаючи слова «не хвилюйся», «ти все вмієш», «давай поміркуємо разом», допоможіть дитині.

10. При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»

11. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її радощі.

Для батьків

Для учнів

Для вчителів

Психологічний інструментарій